Singapore, de stad van van alles wat. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ashley Loos - WaarBenJij.nu Singapore, de stad van van alles wat. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ashley Loos - WaarBenJij.nu

Singapore, de stad van van alles wat.

Blijf op de hoogte en volg Ashley

10 November 2013 | Singapore, Singapore

Dinsdagavond vlogen we naar Singapore. In het vliegtuig werd omgeroepen dat er een grote kans op turbulentie was, dus Steffie zat vastgenageld aan de stoel. Maar een anderhalf uur later landden we dan toch veilig en wel op Singapore airport. We namen een taxi naar ons hostel, waar we met een briefje op de deur werden ontvangen. Het was middernacht dus vandaar. Op het briefje stond wat we moesten doen en bij de receptie hing de tweede aanwijzing. Kamer 4, bed E en F waren voor ons. Goodnight!

De volgende dag was het tijd om deze schone, veilige, grote stad te ontdekken. We begonnen in Chinatown, waar we in eerste instantie compleet verkeerd liepen en dus totaal niet zagen wat we hadden verwacht. We haalden onze info erbij en kwamen uiteindelijk toch in de straten terecht waar het allemaal te doen was. Het was leuk, kleurrijk, knus en erg gezellig. Wel duur. Zeker in vergelijking met Indonesië!! En afdingen? Daar doen ze niet aan. Zo kwamen we aan bij een leuk winkeltje waar we wel het een en ander wilden kopen "the more you buy, the more discount you get" zei de vrouw. Dus wij er flink tegenaan, haalt ze uiteindelijk één dollar van de totaalprijs af. Mocht ik het vervolgens allemaal zelf terug gaan leggen ook, als ik de dollar korting niet voldoende vond. Wat een grap. Ik had al geen zin meer om iets van d'r te kopen.
We hebben nog gezellig ergens geluncht, en zijn een van de tempels hier binnen gegaan.
Na wat uurtjes wandelen zijn we de neef van Steffie, Danny, op gaan halen. Hij loopt stage in Singapore dus we zouden hem hier meeten. Samen met Danny namen we de MRT (metro) naar The Marina Bay Sands, waar we op de 57e verdieping een drankje konden doen, met uitzicht over de stad.
Het is de bedoeling dat je als niet-gast zijnde 20 S dollar betaalt om met de lift naar boven te gaan, maar zo Nederlands als we zijn, zijn we naar een van de liften gegaan en stapten gewoon in. Gewoon doen alsof we in dit hotel verblijven en dit dus de normaalste zaak van de wereld is.
Helaas bleven we hangen op de 54e verdieping. Om helemaal boven te komen had je een liftpasje nodig. Danny ging naar het personeel en zei dat hij een meeting had boven, en hoe hij daar kon komen. Voilà, daar gingen we, via een andere lift alsnog naar de 57e verdieping.

We keken onze ogen uit, zo gaaf dat uitzicht! We bestelden een drankje en genoten. Het is wel bij één drankje gebleven, want we betaalden er minstens 20 S dollar voor. Maar het was het waard.
We zijn vervolgens de enorme mall van het hotel doorgelopen en hebben beneden bij de foodcourt gegeten. Foodcourts heb je hier overal. Het zijn grote ruimtes vol met eettafels in het midden, omringd door heel veel verschillende afhaal hoekjes van verschillende keukens.
Na het eten zijn we nog naar de andere kant van het meer gelopen om The Marina Sands vanaf een andere kant te bekijken. We hebben hier de avond afgesloten met een drankje bij een gezellige loungebar.

De volgende dag gingen we samen met Ben, een jongen uit New York die we hier hebben leren kennen, naar Little India, maar dit was een grote tegenvaller. Totaal niet wat we er van hadden verwacht en zelfs een beetje saai. Stef en ik zijn wederom een mall binnengelopen en Ben is zijn weg gegaan. 's Avonds zijn Stef en ik naar the night safari geweest. Nummer 1 aanrader van Singapore. Maar eigenlijk was ook dit een tegenvaller. Het was wel leuk, maar het geld niet waard. Er waren veel verschillende koeien en varkens, en buiten dat waren de beesten, in tegenstelling tot wat er gezegd wordt, totaal niet actief. Een leuk tramritje door de dierentuin, maar wat ons betreft geen aanrader. De volgende dag meer geluk op bijzonderheden.

En zo begon de vrijdag samen met Tamara, een Nederlands meisje die we in het hostel hebben leren kennen, naar the Botanic Gardens. Maar voor we bij deze tuinen kwamen bleven we hangen bij HarbourFront. Hier was een enorme mall met betaalbare kleding(merken)! Tamara had andere dingen te doen, dus de wegen scheidden snel, maar Stef en ik hebben hier uren rondgehangen. En eindelijk wat gescoord. Drie jurkjes voor mij, twee voor Stef.
Toen we hier uitgewandeld waren hebben we uiteindelijk toch maar de MRT naar de botanic gardens gepakt waar we in een enorme invasie van groen kwamen. We wilden alle tuinen bekijken, maar er kwam geen einde aan. En we moesten ook nog terug.. Na anderhalf uur gaven we het op, gingen even lekker ergens zitten en genoten van de stilte in deze grote stad. Een lekkere relax-plek, dat was het zeker.

Gisteren zijn we weer samen met Danny op pad gegaan. We namen de express naar Sentosa, een aangemaakt eiland hier bij Singapore. Je hebt hier stranden, een waterpark en vele andere activiteiten. Het zag er super gezellig uit en de stranden waren mooi. Helaas begon het wel te regenen, dus aan het strand liggen is hem niet meer geworden, maar we hebben wel lekker gegeten en gechilled.
's Avonds hebben we met een man of 20 op de rooftop van het hostel gezeten en om 00:00 uur hebben we met zijn alle een liedje gezongen. Waarom? Omdat het Steffie's verjaardag was. Steffie en Danny zijn nog met een paar anderen op stap gegaan, maar ik ben (helaas!!) ziek m'n bed ingekropen.

Vandaag nog geen idee wat de planning is. Ik laat het allemaal over aan de jarige jop, maar tot nog toe hebben we nog lekker helemaal niks gedaan.

Morgenmiddag verlaten we deze "alle culturen"-stad en beginnen onze drie weken door Maleisië in Kuala Lumpur.

• 10 November 2013 - 18:03

Bram: