Omdat een grens verleggen goed voor je is.. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ashley Loos - WaarBenJij.nu Omdat een grens verleggen goed voor je is.. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ashley Loos - WaarBenJij.nu

Omdat een grens verleggen goed voor je is..

Blijf op de hoogte en volg Ashley

19 Oktober 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

En zo kwamen we aan op Lombok. En zo was ik daar ook maar al te snel over uitgepraat. We hadden een hostel geboekt in Senggigi, zogenaamd een van de meest toeristische plekken op Lombok. No way. Misschien doordat het nu laagseizoen is, ik weet het niet, maar behalve een straatje met een paar winkeltjes en vooral heel veel restaurants zagen we hier niks. Mensen waren er ook amper te bekennen. We hebben hier onze tijd het meest doorgebracht in het hostel, en hebben direct onze volgende bestemming geboekt. Gili Air. Een Nederlandse jongen die in hetzelfde hostel zat als ons vertelde dat er op de 19e een Full Moonparty zou zijn op Gili Trawangan, dus ook daar maar gelijk een guesthouse geboekt.

Na een ritje in de bus, op paard en wagen en de boot kwamen we aan op het eerste eiland..... Air (in het Indonesisch Ayer). Adembenemend. Het leek wel alsof we dwars door een ansichtkaart heen liepen. Wit strand, blauwe zee, overal (vissers)-bootjes. Om het over de zonsondergang nog maar niet te hebben. Écht geweldig.
We waren al vroeg op het eiland en konden helaas de kamer nog niet direct in, dus we hebben onze spullen gedropt bij de cottage en zijn het eiland gaan bekennen.

Na een wandeling van ongeveer drie kwartier kwamen we terecht op een verlaten stukje Gili Air. Hier was het zo mooi! En wat een rust! Zelfs de zee lag hier bijna helemaal stil.
Ik heb hier echt zitten genieten van deze rust, het prachtige uitzicht en de krabbetjes die vliegensvlug aan ons voorbij gingen. Vervolgens zijn we terug gegaan naar het wat drukkere gedeelte. Nou kan ik je vertellen dat drukte hier alles behalve van toepassing is, want meer rust dan hier vind je misschien alleen op een onbewoond eiland.
Toen we terug aankwamen in de cottage zagen we één ding wat we beiden meteen echt helemaal geweldig vonden. We hadden namelijk een openlucht douche. Super leuk!!

Op Air hebben we verder niet veel meer gedaan dan relaxen. De volgende dag vertrokken we om 15:00 uur met de boot naar Gili T, maar tot die tijd hebben we onszelf lekker laten bedienen op het strand. Luxe ligstoelen, parasol erbij, vlaggetje omhoog, en daar kwam de ober aan. Ook al zijn we budgetreizigers, dit moet best eens kunnen.


Tot vandaag had ik een enorme hekel aan zwemmen in de zee. Juist door alles wat erin leeft. Maar een plek als de Gili's niet al snorkelend bekennen was voor mij een no go. Ik heb m'n eigen (eerste) grens verlegd door de zee in te duiken, en door de scholen vissen heen te zwemmen.
Steffie is niet meegegaan, omdat ze te erg verbrand was door de zon op haar rug en schouders.
Op de boot kwam ik gelijk in gesprek met vier Zweedse meiden waarmee ik de rest van de middag heb doorgebracht.
In het water kwam ik prachtige vissen tegen. De Noordzee is er niks bij (haha). Ik zag Clownvissen, maanvissen, blauw lichtgevende vissen. Vissen in alle kleuren, soorten en maten. En we hebben zelfs schildpadden gespot. Onwijs vet!
Het koraal is hier helaas minder zichtbaar/mooi doordat alles kapot is gemaakt, maar ik kijk nu al uit naar onze volgende snorkelbestemming.

Ook deze mooie beelden had ik echt niet aan me voorbij willen laten gaan, dus ik ben blij dat ik letterlijk én figuurlijk over de rand ben gesprongen.

  • 19 Oktober 2013 - 14:03

    Lydia:

    Wat heerlijk kun jij schrijven...het is net of er erbij ben. Wat een prachtige reis maken jullie!! Ik kijk alweer uif naar het volgende veslag. Xxx

  • 21 Oktober 2013 - 22:54

    Mama:

    Goh Ash, wat ziet dat er allemaal super gaaf uit meid.
    Geniet er maar lekker van.

    Snel weer skypen hoor!

    Vele dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Ashley

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 15760

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost Azie

Landen bezocht: